https://www.instagram.com/nana.thepurpleroomz

Sunday 28 February 2021

February !!! Semoga lebih baik untuk masa akan datang.

 Salam kepada semua siapa yang masih sudi membaca ke ruang blog thepurpleroomz.

Allhamdulilah bulan ini aku sempat Shoot dan edit 3 video.Sekarang lebih bersemangat nak shoot dan edit video untuk Content Channel NANA Thepurpleroomz sebab latar belakang dah cantik.

Walaupun baru kembali aktif semula pada December 2020.Kalau sempat, semua kalau boleh nak buat dah hasilakan lebih banyak video dalam masa sebulan.Tapi apakan daya.Biar video sikit atau lambat asalkan Video lebih berquality atau ada isi Peyampainnya.

Perubahan dilakukan secara berperingkat.Nampak macam mudahkan untuk hasilkan sesuatu Content. Banyak perkara sebenarnya perlu teliti dan perlu diambil kira atau membuat Research terlebih dahulu untuk menghasilkan sesuatu Content.Biarlah content tersebut mempunyai Element asas seperti :

Mukadimah (Opening)

Isi kandungan dan penyampaian (Content)

Penutup (Closing)

Baru video nampak Smooth bila ada perancangan dan isi kandungan.Sama seperti menghasilkan Cerita atau kisah ,atau senaskah buku.

Ini adalah Content atau Video bagi February 2021

https://youtu.be/_FBxzTdKOX0



Macamnilah sakarang aku sibuk dengan kerja Shoota,edit dan Media Blast.Baru nak menapak mencari platform di You Tube.Hari demi hari banyak ilmu boleh belajar dari Channel yang juga.

Ilmu tidak akan habis pun untuk kita pelajari.Jangan meletakkan diri kita dalam Zon Selesa dan tidak mahu belajar kalau sudah pandai.Sampai bila-bila pun ilmu perlu dipelajari.Pelbagai teknik kita perlu tahu dan perlu mempunyai ilmu pengetahuan yang luas untuk pedoman hidup.


No comments: